Monday, October 26, 2009

yellow cab pizza sedap x?

bila membaca buku "taxi tales on a crooked bridge" aku x abis2 diganggu rasa rugi. habis satu chapter je rasa rugi 2 dtg blk.. constant! aku rugi psl xpernah berfikir mcm charlene rajendran. 3 tahun berhubungan tidak sulit & berkongsi cerita dgn driver2 taxi kl, & melihat sisi2 mereka dr sudut plg suci skali.. xpernah aku skali pun berfikiran mcm charlene rajendran. walaupun kata org great man thinks alike. 

cuma masalahnya dgn pepatah ni ~ charlene rajendran adalah perempuan..  

aku patut menulis psl driver taxi yg dialek peraknya pure, yg sgt2 bangga dgn anaknya.. anak lelakinya seorang pekerja bank, berkereta pesona, berkahwin dgn gadis dr kelantan yg pandai mengaji... maybe dia xperasan aku da naik taxi dia byk kali.. kadang2 cite psl menantunya dr kampung pandan ke klcc pun x abis..

seorang driver chinese yg sgt terer menulis jawi smpai aku malu.. siap ade keratan mastika psl dia lg dlm taxi.. yg aku tau mastika tulis psl org kaya mati kepala bertukar jd kepala babi je.. kurang sket rasa malu aku bila taxi dia x berjaya naik bukit area desa pandan..hehehe 
"jawi je terer drive blum tentu...."

driver duda yg kena tinggal dgn bini & anak yg da 7 tahun beraya dgn membeli lemang di gombak & makan dgn mamak2 di kl... x blk kampungnya di seremban psl katanya abg2 nya pun x pnah tanya khabar psl dia... ~raya pun ego masih terpelihara..~ mmg dasar 'brader'..

driver2 pemuda umno plg byk.. bercerita psl politik survival melayu, maybe psl uniformnya ala2 pemuda umno.. kemeja putih lengan pendek..

seorang driver singh yg membesar bersama karpal singh & sgt2 prcaya satu hari nanti zaid ibrahim akan jd perdana menteri.. dr kampung
pandan ke lcct zaid ibrahim xlekang dr meniti di bibir dia..


masalah satu lg.. aku ade short term memory lost.. sorilah charlene rajendran.. tiba2 aku da x rasa rugi... 



p/s:maybe aku patut tulis psl bdk band yg sgt benci dgn taxi kaler hijau..walaupun driver taxi hijau pernah bg dia sosej..

No comments:

Post a Comment